keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Anna rahaa 2014

Ensi viikon pääsykoetyyppinen ohjelmanumero lähestyy, eli treenaan kuin Arska puntilla ja sen lisäksi kirjoitan alkuvuoden parasta tietokirjallisuuden klassikkoa: apurahahakemusta. On muuten kuvottavaa touhua. Terapoidakseni itseäni aion tässä nyt esitellä, mitä olisin halunnut kirjoittaa:

Hyvät raha-arkun päällä istuvat tärkeät ihmiset. Haluaisin ensiksi kehua miten hienot isot rillit teillä on ja miten huopatunikanne passaa niin hyvin design-koruihin. Jos olette enemmän talouspuolen väkeä, niin kiva jakku. 
Mun nimi on Anu ja tykkään kovasti laulaa. Tykkään samalla usein teeskennellä olevani esimerkiksi 1800-luvun hienostoneiti tai antiikin ajan papitar. Olisi kiva jatkaa tätä äänentuotantoa ja muuta oheisloikintaa senkin jälkeenkin, kun kelan myöntämät opintotukikuukaudet loppuvat. Silloin loppuu rahat ja olen kovin nälkäinen ja kylmissäni tai sitten joudun menemään rehellisten ihmisten töihin. Se on vaarallista hommaa, moni on jäänyt sille tielleen. S-marketin kassalla ei voi myöskään teeskennellä olevansa papitar ilman että valkotakkiset sedät tulevat viemään valkeaan huoneeseen jossa on huomattavan vähän nurkkia. Lisäksi olen ihmisenä lähes yhteiskuntakelvottoman läyhä ja mulla on naurettavan vähän kokemusta oikeasta työstä. Tämä askel myös tuottaisi painostavia yön pimeitä hetkiä miettiessä kysymyksia kuten "Onko tässä hommassa oikeasti mitään järkeä?" ja "Missä meni vikaan?". Öinen mietintä ei sovellu minulle, koska saan herkästi silmäpussit ja olen väsyneenä kärttyinen.
Oon ihan ältsin hyvä laulamaan, paitsi silloin kun en ole. Yleensä olen lähes vireessä. Pystyn laulamaan aika kivasti matalalta, keskialueeltakin silleen mukavasti ja ylä äänet oho se on muuten ilmoja pidelly viime aikoina ku on silleen yllättävän lämmintä tammikuuksi. 
Laulan juuri sitä, mistä te pidätte ja missä haluatte. Olen savolainen ja samalla kansainvälinen maailmannainen. Riimittelen sujuvasti ja vahingossa. Seison päälläni, jonglööraan ja opettelen vaikka agilitykoiraksi jos se on erityisvaatimus. 

Liitteet:
Kustannuslaskelma, joka on juuri niin hyvä, kuin matikassa rivin vitosia vetänyt muusikko osaa tehdä. 

Tärkeän ihmisen antama lausunto, sikäli mikäli tärkeä henkilö on osannut käyttää sähköistä lomaketta, pankkitunnuksia ja antamaani koodia yhtäaikaa.

Kuva isästäni, joka on kovin sympaattinen viiksekäs mies. Jos en saa rahaa, joudun toistuvasti ryöväämään tämän miehen pankkitiliä. Katsokaa sympaattista miestä, tuntekaa myötätuntoa ja antakaa isäni pitää rahansa. 

Ohje linssikeittoon jota olen tehnyt useasti, johon tulee vain tomaatteja, linssejä ja paprika. Että ette te nyt niin kauheen leveää elintasoa ole sponsoroimassa

Pliiis heeeeeei


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti